Pilates

Pilates er en mild og skånsom træningsform, der kan udføres af alle og, som har fokus på præcisionsøvelser, der udføres i et stille og roligt tempo. Det har til formål, at (gen)etablere den neuromuskulære kontrol i muskulaturen der støtter rygsøjlen – det såkaldte muskelkorset (og resten af kroppen), så man forebygger, mindsker smerter og funktionsforstyrrelser. Udover korsettet, er der også fokus på åndedrættet, bækkenbund, mave, ryg, skulder og nakke.

Der bliver i træningen benyttet forskellige træningsredskaber. Øvelserne kan laves lettere eller sværere, så det passer præcis til dit træningsniveau.

Du får en stærk krop og et roligt sind af pilates.

Instruktør: Nathalie Lehner (fysioterapeut)

Power Pilates

I Power pilates er det primært high load øvelser der udøves, hvor der stadig er fokus på pilates grundprincipper, med grundspænding i muskelkorsettet og bækkenbunden. Vi bruger forskellige redskaber; som store/små bolde, elastikker, tæppefliser og håndvægte, så vi kommer hele kroppen rundt hver gang med sjove og udfordrende øvelser.

Instruktør: Mathilde Hebsgaard (fysioterapeut)

yoga

Yoga og afspænding giver velvære og godt humør. Hjælper med at bevare en god holdning, et sundt åndedræt og musklernes smidighed. Vi styrker kroppen og får gang i blodomløbet, dyrker smidighed og ro. Med blide stræk fremelsker vi indre harmoni. Her arbejdes med yoga på en varieret måde, der sigter på at forøge den individuelle velvære. Målet er at give deltagerne større kropsbevidsthed, overskud og glæde.  Hver øvelse er bygget op i sekvenser - fra den nemme udførelse til den mere krævende, så alle kan være med.

Instruktør: Clara

senior fitness

Senior Fitness er primært et hold for vores medlemmer på 60+ år.  Det er sjov træning af hele kroppen hvor vi der indgår elementer af styrke, konditions og balancetræning. Derudover vil der også være elementer der udfordrer motorikken. Øvelserne vil blive gennemgået grundigt af fysioterapeut og træner Danni Seliger med hensyn til eventuelle personlige begrænsninger

 

Instruktør: Nathalie Lehner (fysioterapeut)

Balance & krops-kerne

Balance og kropskerne er primært for dig med lettere balancemæssige udfordringer. Øvelsesudvalget vil dog være sådan at de fleste vil få noget ud af det uanset niveau. Der bliver lagt vægt på balance, kropskernestyrke og ledbevægelighed så man let og ubesværet kan klare hverdagens udfordringer. Øvelserne bliver udført langsomt og i en uformel stemning hvor der er plads til spørgsmål og grin. Dette betyder også at hvis en øvelse er for let eller for svær vil instruktøren have tid til at guide og tilpasse niveauet så det passer til dig.

Instruktør: Anne Rokkjær (fysioterapeut)

rigtige mænd

Rigtige mænd. Et hold for mænd der vil træne som "rigtige mænd", eller et hold for mænd der evt. vejer en 10-20 kg for meget. Tag din "bedste ven" med og lad budskabet sive. Træningen er hver gang varieret og kombineret af konditionstræning og styrketræning, så du får rørt hele kroppen. Vi lover dig sved på panden.

Instruktør: Fritz Kofoed

retromix

Retromix er garanti for højt humør og sved på panden - vi danser til de allerbedste hits fra 60'erne, 70'erne og 80'erne!

Giv den gas til sange som  "Let's Twist Again", "Wake Me Up Before You Go Go" og lækre rytmer fra Grease og Saturday Night Fever - mulighederne er mange og danseglæden er stor.

Der bliver danset et mix af forskellige stilarter med inspiration fra musikken.

Formålet er at få pulsen i vejret og et smil på læben - alle er inviteret til dansefest, så længe lysten driver værket. 

 

Instruktør: Clara-Amalie

trx / slynge-træning

TRX træning eller slyngetræner er et træningsredskab der effektivt kan træne hele kroppen. TRX træning er især effektivt til at træne core stabilitet og styrke, men kan også anvendes til en effektiv styrketræning. TRX står for Total Resistance exercises.

 

Instruktør: Anne Rokkjær (fysioterapeut)

virtuel spinning

Virtuel Spinning. Vælg mellem flere virtuelle ruter. Kør en tur i smuk natur, eller  vælg en virtuel instruktør, som guider dig igennem lektioner af 15, 30 eller 50 minutters varighed.

Alle kan være med

For mere information og billeder af Virtuel Spinning. Klik her.

Mols Fysioterapi & Træningscenter

Knebel bygade 40E

8420 Knebel

Tlf. 86 35 11 43   

info@molsfysioterapi.dk

Mobilepay: 15841

  • Facebook Social Ikon